Nincs ilyen mappa: koszonto3
II.3. Közszolgáltatások


Köszolgáltatások megnevezése:

  • Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
  • Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai
  • Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján
  • Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása
  • Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek, programok
  • Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok
  • Család- és Gyermekjóléti szolgáltatások

A költségvetési szerv alaptevékenysége: az óvoda-bölcsőde ellátja meghatározott létszámú 20. hetet betöltött kisgyermek gondozását, napközbeni ellátását, gondoskodik a vegyes életkorú csoportban a gyerekek egyéni és csoportos fejlődésének biztosításáról. Ellátja a 3. életévüket betöltött óvodás korú gyermekek napközbeni ellátásával összefüggő, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben meghatározott feladatokat. Biztosítja a gyermekek fejlődését, közösségi életre való felkészítését, a szociálisan hátrányos helyzetben lévők felzárkóztatását. Feladatának tekinti a tehetséggondozást vizuális, anyanyelv, mozgás területeken. Bölcsődések nevelése, az egészséges életmód szokásainak alakítása, prevenció. A szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezései szerint család- és gyermekjóléti szolgáltatás ellátása.

Ha a gyermek a 3. életévét betöltötte, de testi vagy szellemi fejlettségi szintje alapján még nem érett az óvodai nevelésre, a 4. évének betöltését követő augusztus 31-ig nevelhető és gondozható bölcsődében.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 4. § 13. pontja értelmében, (funkcionális integráció a képzés teljes idejében) ezen belül:
-kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló:

a)Különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló:
aa)Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság  együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd, (Nkt. 4. § 25. pontja értelmében)
ab)Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanuló: Az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki szakértői bizottság szakértői véleménye alapján az életkorához viszonyítottan jelentősen alulteljesít, társas kapcsolati problémákkal, tanulási, magatartásszabályozási hiányosságokkal küzd, közösségbe való beilleszkedése, továbbá személyiség fejlődése nehezített vagy sajátos tendenciákat mutat, de nem minősül sajátos nevelési igényűnek. (Nkt. 4. § 3. pontja értelmében).
ac)Kiemelten tehetséges gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódos igénylő gyermek, tanuló, aki átlag feletti általános vagy speciális képességek birtokában magas fokú kreativitással rendelkezik, és felkelthető benne a feladat iránti motiváció, elkötelezettség. (Nkt. 4. § 14. pontja értelmében).

 

Kapcsolódó dokumentumok: